måndag 17 augusti 2009

Västgötacup X2 Vårgårda och Uddevalla



Första riktiga tävlingen efter ett lite sommaruppehåll gick i Vårgårda i lördags. Det var en deltävling i Västgötacupen.
Som vanligt efter ett längre uppehåll var jag ganska nervös redan i bilen på vägen dit. Det bådar inte gott tänkte jag. Väl ombytt och uppvärmd släppte nervösiteten lite och jag börjad känna mig i rätt bra form.
Banan var ganska lättkörd och torr till skillnad från förra året. Jag tog mig runt på en hyfsad tid och är ganska nöjd med min insats. Sämre gick det för brorsan som hade krångel med sina klingor och fick bryta.
På söndagen var det samma cup fast i Uddevalla. Där körde jag betydligt sämre. Var med skapligt de första varven, men sen började jag tappa flytet och rytmen. Men jag fullföljde iaf båda dagarna och fick säkert några poäng.


Bilderna är tagna av Jenny i Uddevalla.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar