söndag 29 augusti 2010

Dynamitracet

Fick åter igen en dålig start. Jag lyckades missa pedalen helt och hållet och var nära på att ramla två meter efter startlinjen. Som tur var så var inte starten så viktig eftersom det var en ganska lång och bred uppförsbacke på asfalt innan banan vek av in i skogen. Jag tog mig upp till täten utan att göra av med speciellt mycket energi och hade en skaplig placering när singeltracken började.
Jag trodde mig ligga på en tredje eller möjligtvis fjärdeplats och jag såg ettan en bit framför mig. Efter nåt varv hade jag tagit mig förbi ett antal cyklister och jag låg nu tätt bakom en Hallby-cyklist som jag trodde ledde hela tävlingen. Det var väldigt svårt att ha koll på vilka jag körde om eftersom P14-15, H40 och även H50 startade några minuter före oss och fortfarande var kvar på banan.
Jag slog av på tempot en aning och lät Hallby-cyklisten bestämma farten för att spara mig till en eventuell spurt, men vid ett mindre misstag av Hallby-cyklisten tog jag min chans och gick om med ca ett halvt varv kvar. Jag var helt säker på att jag nu låg först och trampade lätt in i mål då jag hör kommentatorn säga mitt namn och att jag är andra man i H-senior.
Det blev en liten besvikelse.
Banan i Uddevalla är rätt kul men lite besvärlig på några ställen. Man kommer in med väldigt hög fart i vissa kurvor och om man väljer fel spår är det lätt hänt att man förlorar massa dyrbar fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar