söndag 3 oktober 2010

Vista Mountain 2010

Igår var vi ett gäng från Kvänum som stack iväg till Huskvarna för att köra Vista Mountain. Alla ska köra i sportklassen enligt tradition.
Det var 44 startande (tror jag iaf) och jag kom iväg ganska bra i starten. Hade ca tio man framför mig, men tempot var lågt och jag kände mig pigg. Efter startloopen ökade jag farten och tog mig upp till en tredjeplats och såg att Johannes från Skövde CK låg först. Efter ett varv hade han tappat en placering och jag kom ikapp honom på singeltracken en bit in på andra varvet. Han frågade om jag ville köra om, men jag svarade att han kunde trampa på. Snällt att fråga iaf :)
Jag hade god hjälp av hans rulle bitvis, men när vi gick in på sista varvet trasslade han till det lite för sig och jag passerade honom.
Med ett halvt varv kvar lossnade framväxelvajern och jag kunde bara köra på lillklingan! Inte bra med tanke på att Johannes jagade bakom. Den sista slingan gick lätt utför och jag var i mycket stort behov av min storklinga, men med en kadens på 180 in i sista klättringen upp till mål lyckades jag hålla honom bakom mig.
Jag slutade på en andraplats för tredje gången i rad. Jag är nöjd med loppet, men en vinst skulle smaka gott någon gång.

Resultat: http://www.ikhp.se/upload/cykel/article/Officiella%20Resultat%20-%20Vista%20Mountain%202010.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar