måndag 16 maj 2011

Långa Billingeracet 2011

Efter att ha stigit upp ur sängen väldigt tidigt var jag till en början lite rädd att jag skulle känna mig sömnig innan starten, men det var ingen fara. Istället hann jag vakna till ordentligt och kände mig väldigt laddad när det var dags för start. Jag stog i andra startledet, men när första stigningen kom låg jag ganska långt upp i klungan får att hitta bra hjul att gå på.
Den första loopen gick enligt planen och 29:ern gjorde ett bra jobb på singeltracken i Öglunda. Nu var vi ca 6 cyklister i klungan men en efter en halkade av rullen och när vi kom till Ryd var det bara Rickard Karlsson (Team Evalds Mtb), en junior och jag som var kvar. Där någonstans började jag känna mig lite matt. Men det fanns inte så mycket att välja på. Antingen hänga med tills väggen kommer, eller släppa och förmodligen vägga ändå. Jag bestämde mig för det förstnämda givetvis och åt och drack allt jag kom över. Med kanske lite över en mil kvar tog det tvärstopp. Varken huvet eller benen svarade och jag tvingades släppa hjulet på min teamkompis. Jag hade knappt styrfart den sista biten och tappade massa tid och placeringar, men strupen var lika rolig som vanligt. Det gick bra att ta sig upp med enväxlat vevparti, även med 74 kilometer och 10 kilo mjölksyra i benen.
Klockan stannade på 03:20:01 när jag passerade mållinjen. Det ledde till en 30:de plats i H-elit. Jag hade vart bra mycket nöjdar om jag inte väggat i Rydskogen, men i helhet är jag ganska nöjd ändå.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar