torsdag 7 juli 2011

Dags att blogga lite igen då

Ränneslättsturen gick ju som bekant i helgen och självklart var större delen av Team Evalds MTB 29:er på plats och deltog i loppet. En väligt rolig tävling tack vare att det är mycket singeltrack, fast ännu mer hade ju inte skadat.
Jag startade som vanligt i fålla två och till en början kändes det rätt bra. När de första kilometrarna grusväg hade avverkats och det var dags för första stigcyklingen kändes det mycket bra. Så pass bra att jag började misstänka att jag låg väldigt långt ner. Fick lite bråttom och ökade farten en aning. Stigarna på långlopp brukar vara rätt breda så det var aldrig några problem med omkörningarna. Däremot fick jaf problem så fort det blev grusväg. Då fanns det knappt inget tryck i benen det känndes som att alla andra var starkare. Men så blev det stig igen och jag fick lite återhämtning så jag kunde åka fort till nästa grusvägsparti igen. Så höll det på nästan hela tävlingen. Min tid var värdelös och placeringen också. Inget att göra åt för tillfället. Får glädjas åt Rickard, Johannes och Johans insatser i stället. Mycket bra kört! J-berger hade nog också kunnat placerat sig bra om han inte hadde fått strul med hojen. Singelspeed i fram funkar jättebra, men i bak också var tydligen ingen hit...
Nu laddar jag inför Mörksuggan som går till helgen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar