söndag 25 september 2011

Focus Cross Race Tidan 2011

Igår var vi i Tidan och körde CX-tävling. Säsongens första för min del. Jag var kanske lite väl dåligt förberedd, men fick i alla fall en rejäl genomkörare.
Bättre gick det för Johan och Johannes som slutade på en tredje och en fjärde plats. Johan vann ocså sin klass H30.
Själv var jag med rätt bra i början, vilket i och för sig inte är så svårt, men det känndes som om jag kunde ha en bra dag. Men redan efter ett par varv kände jag att något inte stod rätt när jag plötsligt spydde rakt ut. Eller rakt ner blev det som tur var. Jag drog ner på tempot för att återhämta mig lite och gjorde ett nytt försök. Men det tog inte lång tid innan jag spydde igen och jag var beredd att ge upp och bryta, men jag kände mig mer eller mindre tvingad att fortsätta eftersom både brorsan och Jberger stog och blängde på mig vid banan. Jag bet ihop så gott jag kunde och försökte fullföjla loppet men efter tredje spyan slängde jag in handduken och klev av.

Nu blir det hårdträning!

Johannes och Johan sida vid sida på första hindret

På första varvet var jag jättepigg!


Min cykel funkade hur bra som helst.



3 kommentarer: