fredag 18 januari 2013

Sliten efter gårdagens etapp

Igår kväll körde vi den längsta och kanske tuffaste etappen i ptde.
Nästan två timmars åktid och flera tusen höjdmeter.

Jag visste att jag inte skulle hålla hela loppet p.g.a utebliven träning av olika anledningar, jakt bl.a. Så min taktik var enkel. Att köra så hårt som möjligt så länge det fanns kraft i benen. Det funkade ganska bra i början. Lyckades till och med få en liten lucka till dom bakomvarande. Men efter några mil märkte jag att Tommy tog in ordentligt på mig och till slut var han ikapp och förbi.
Karl, som vi trodd var i sitt livs bästa form i höstas har ökat ytterligare ett snäpp, fast tränar man tio timmar per helg så gör det resultat. Även hann kom ikapp mig och gick förbi. Med någon mil kvar passerade han även Tommy och lyckades vinna hela etappen.
Det kan hända att även Lennart var före mig i mål, så jag blev väl fyra eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar