fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År!

Igår Körde jag och Micke Nyårsstafetten i Ulricehamn. En lag-endurotävling på strax över tre timmar med två förare i varje lag. Det var 200 lag anmälda!
När vi kom fram till Ulricehamns motorstadion visade termometern -17 och vi var lite oroliga för att det skulle bli kallt om händer och fötter. Själv var jag även orolig för kramp i underarmarna eftersom det var ca 2 år sedan jag åkte enduro aktivt senast.
Starten börjar med de förare som ska köra första varvet springer en sträcka på ca 600-700 meter till startfållan, där motorcyklarna står. När man kommer fram till sin hoj är det bara att kicka igång och köra iväg så fort som möjlig.
Eftersom Micke var nyopererad i benet och inte fick springa för sin läkare var det lämpligast att jag skulle ta startvarvet.
Med 200 hetsiga förare på löpslingan blev det mer eller mindre kaos i starten. Folk föll och trampade på varandra hela vägen. Kul! Jag kom loss ganska fort och sprang ner till startfollan bland de fem första. Jag hittade Micke vid Hondan med en gång och stack iväg. Det var första gången jag körde på en Honda CR450F, en mycket trevlig hoj. Lätt, smidig och jättestark. Som jag själv:)
Det kändes lite ostabilt och stelt i början. Banan var väldigt hal. Men allt eftersom tävling höll på så gick körningen bättre och bättre.
Vi han med nio varv på 3:25:04 vilket ledde till en 80:de plats av 174. Helt ok tycker vi! Vi slog ju Koffe och Wass, vilket var ett av målen:)



Min Husaberg-jacka gör sig
bra på Mickes Honda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar