fredag 22 januari 2010

Pro Tour De Evalds

Den femte etappen kördes igår. Den hittills längsta etappen och även mest krävande. Upp och ner hela tiden. En mycket konstig bana med alla möjliga överraskningar.
Jag och Skara-Johan stack ifrån klungan nästan med en gång och avståndet till dom bakomvarande ökade nästan under hela loppet. Måste nämna att Tommy, den före detta ledaren, var en av dom bakomvarande.
Jag och Johan körde skapligt jämt, men på slutet stumnade jag till och Johan drog ifrån mig och gick över mållinjen ca 40 sek före mig, tror jag. Men jag lyckades iaf ta spurtpriset. Tommy, den före detta ledaren, var nog tre minuter bakom mig. Så, nu är nog jag den nya ledaren!
Jag har inte sett några resultat ännu, så det är inte säkert att det jag skriver nu är helt korrekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar