fredag 15 januari 2010

Pro Tour De Evalds Etapp 4

Igår kördes den fjärde etappen av den populära tävlingen Pro Tour De Evalds. Det var en platt, blåsig och bitvis teknisk etapp med styrning.
Klungan höll sig samlad till en början. Det var bara Karl som var lite sprättig och gjorde ett tappert försök till en tidig utbrytning. Jag hade inte nerver till att låta honom komma så långt, så jag hämtade in honom ganska tidigt igen. Efter att ha hämtat andan lite gjorde jag ett försök att hänga av klungan, vilket lyckades riktigt bra. Jag höll undan hela vägen in i mål och lyckades plocka hem både spurtpris och etappseger. Detta trots att Tommy och Karl slet som djur bakom mig med korta förningar för att komma ikapp. Men jag trampade på som en uppskrämd gasell och jag kände mig aldrig riktigt hotad. Inte förrän jag kom in i stan igen, där jag bl.a fick problem med att hitta rätt väg. Då minskade avståndet rejält till de bakomvarande kan jag säga. Tror att Tommy bara var ett femtiotal meter bakom mig när jag passerade mållinjen.
Nu ligger Tommy bara 6 sekunder före mig i totalställningen. Det ska jag nog kunna ta in på nästa etapp :)

Mer info om tävlingen finns på Kvänum IF:s hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar