onsdag 23 juni 2010

Matförgiftad eller influensa på g.

Hoppas på det förstnämnda. Då kanske man frisknar till inom kort.
För fjärde gången i rad blev jag ruskigt dålig i magen efter att ha ätit lunch på ett matställe i en viss ort igår. Då är det väl knappast ingen slump? Kände mig betydligt bättre i morses och åkte iväg till jobbet som vanligt.
Efter middagen idag, som absolut inte bestod av mat från gårdagens restaurant skulle vi äta krämbullar som var inhandlade i en viss butik i en viss ort. Min första reaktion när jag tog första bettet i bullen var att den var väldigt torr. Jag tänkte att det blir väl så om den har legat i affären sen i morses. När jag sedan kom in till krämen tyckte jag att det smakade en aning citron. Inte heller då reagerade jag på att den kanske var väldigt gammal utan tog för givet att den var smaksatt med något som jag inte var van vid i just krämbullar. När hela bullen låg i min mage tog min arbetskompis sitt första bett på sin bulle som var köpt i samma Ica-butik vid samma tillfälle. Han spottade genast ut och sa att han var säker på att vaniljkrämen inte alls var smaksatt med citron utan att den var härsken. Det kan han mycket väl ha rätt i. Dels för att själva bullen var så torr och dels för att jag någon timme senare fick väldigt ont i magen igen. Det kan ju givetvis också vara någon form av influensa jag har i kroppen eftersom jag har känt mig lite febrig emellanåt Fast det kanske man kan göra av matförgiftning också? Jag vet inte.
I vilket fall som helst lär det dröja innan jag köper fikabröd i den Ica-butiken igen.

4 kommentarer: