lördag 11 december 2010

Pro Tour De Evalds Etapp 6

Ja, vad ska man säga om denna etappen? Ganska lång med en hel del korta men branta stigningar.
Jag tog täten direkt och där ville jag gärna ligga så länge som möjligt, så jag pumpade på rejält och skapade en liten, liten lucka. Vid ett tillfälle kom Boonen ikapp mig och var förbi med en halvmeter, men jag lyckades sticka ifrån igen och en ny lucka skapades.
Benen kändes kanon och jag vågade ta i ordentligt i backarna. Trots detta klarade ändå Boonen av att komma ikapp mig en andra gång. Med ca. två kilometer kvar gick han om mig och jag gjorde vad jag kunde för att ligga kvar på rullen, men det blev för tungt. Jag tappade honom och kom i mål 6 sekunder senare.
Vad de andra i startfältet gjorde vet jag inte riktigt. Tror jag åkte hem innan tredje man gick i mål... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar