söndag 8 november 2009

Evaldscrossen

I brist på en cykelcross var jag tvungen att köra i sportklassen på min MTB. Där fanns även Skara-Johan och Tommy Evaldsson med. Två starka konkurrenter
Jag kände mig pigg och stark efter uppvärmningen och när starten gick var jag först iväg. Efter ca ett halvt varv körde Skara-Johan förbi mig och min tanke var att lägga mig bakom hans hjul och låta honom göra dragjobbet på stranden.
Tyvärr fick jag väldigt ont i magen och det var svårt att ta i. Jag fick dra ner ordentligt på tempot och Johan fick en lucka. Efter några minuter kände jag mig bättre igen och gjorde ett försök att ta in på honom, men magen reagerade drastiskt. Blev t.o.m rädd att jag skulle bajsa ner mina fina KIF-byxor. Det var helt enkelt bara att dra ner på tempot igen.
Det kändes ganska meningslöst att fortsätta nära jag ändå inte kunde köra till hundra procent så jag rullade nåt varv till och gick av banan. Aldrig kul att bryta en tävling!

Johan vann och jag tror att Tommy kom tvåa. Bra kört! Jag kommer igen på Pro Tour de Evalds...

Tävlingen var bra organiserad och banan var mycket bra! Bra jobbat av alla i LCK som ställer upp frivilligt och hjälper till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar