söndag 1 november 2009

Helgens träning

Igår blev det ett varv på Kinnekulle. Tanken var från början att ta det ganska lugnt, men jag kände tidigt att fötter och händer blev väldigt kalla. Så det var säkrast att dra på lite för att slippa förfrysa händerna som jag har en tendens till att göra.
Efter ca 20 minuter ville brorsan ta det lite lugnare eftersom hans läkare hade gett order om vila, så jag och Skara-Johan fortsatte själva.
Leden var finare än jag hade trott och vädret var kanon. Visst var det lite lerigt på vissa ställen, men inte så att det störde.

Idag körde jag i Södra Ryd med Björn, Anders och Jörgen från Skövde CK. Det var skön distansfart med inslag av lite tempoökningar. Turen gick både på nya stigar och delar av Billingeracet.
Förutom Jättadalen tycker jag att slingorna i Ryd är de roligaste på Billingeracet, men man är ju alltid så trött när man kommer dit. Därför var det riktigt kul att köra där idag. Pigg och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar