Nu håller ventilen tätt igen. Kan knappt med att tala om vad felet var, men när jag fick punka på kullen så hade en sten även slagit hål på fälgbandet. Jag kör med Roval-hjul och då måste man ha ett speciellt fälgband som man tejpar på fälgbanan för att kunna köra slanglöst. Typ som Joe's tubeless kit fast mycket smidigare. Här har man en lös ventil, som på ett vanligt UST-hjul. Men det gäller att fälgbandet är helt. Annars blir det som i mitt fall, att luften siprar ut i tomrummet mellan bottnarna och slutligen pyser ut vid sidan om ventilen.
torsdag 6 maj 2010
Gött!
Nu håller ventilen tätt igen. Kan knappt med att tala om vad felet var, men när jag fick punka på kullen så hade en sten även slagit hål på fälgbandet. Jag kör med Roval-hjul och då måste man ha ett speciellt fälgband som man tejpar på fälgbanan för att kunna köra slanglöst. Typ som Joe's tubeless kit fast mycket smidigare. Här har man en lös ventil, som på ett vanligt UST-hjul. Men det gäller att fälgbandet är helt. Annars blir det som i mitt fall, att luften siprar ut i tomrummet mellan bottnarna och slutligen pyser ut vid sidan om ventilen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar