söndag 20 februari 2011

Dags att blogga lite

Det har givetvis hänt mängder med grejer sen mitt senast inlägg.
Förra helgen körde jag hårt på skidorna. Tre pass han jag med. Ett i Skövde och två i Råda. På söndagen körde vi även ett distanspass på cykel i vanlig ordning. Turen gick på extremt isiga vägar ute på Kållands ö och Läckö. Johannes och Jansberger var med och vi gjorde minst en vurpa var.
I veckan har vi bl.a kört den 11:de etappen av PTDE som var över fem mil lång och ganska kuperad. Min form kändes riktigt bra och jag hoppades på en seger. Det blev det också, fast på ett tråkigt sätt tyvärr. Efter att ha skakat av mig samtliga deltagare och jagat ikapp Tommy som hade fått en lucka, gick hans dator sönder med endast några kilometer kvar till mål. Enligt reglerna får då Tommy samma tid som siste man i gruppen plus 30 sekunder. Det innebär att Tommy förlorade den gula tröjan och ligger nu två minuter bakom mig i totalställningen.

Nu ligger jag och funderar på om jag har en förkylning på gång. Har haft känningar i halsen sen i torsdags. Borde kanske vilat idag, men beslutade mig för att köra ett distanspass på skidorna på Mösseberg istället. Ett fantastisk ställe att åka skidor på.
Halsen blev varken bättre eller sämre. Får se hur det känns imorgon. Är jag inte sjuk blir det distans i några timmar på cykeln.

Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar