söndag 27 februari 2011

Grått och blåsigt distanspass

Åkte hemifrån strax innan tio och cyklade mot Kvänum via Saleby. Det var bara någon minusgrad och jag hoppades på en behaglig tur för en gångs skull, men när jag kom ut ur Lidköping började det blåsa rejält. Självklart var vinden riktad rakt mot mig också. Visserligen föredrar jag att ha motvind i början av passet, då blir det förhoppningsvis lättcyklat på tillbakavägen, men vinden var ju så fruktansvärt kall idag.
Efter ett par timmar kom jag till Synnerby. Först där började det blåsa i ryggen på mig och jag fick en behaglig resa den sista timmen iaf.

Gjorde en chansning idag och körde odubbat. Det visade sig vara ett bra val för isfläckarna var lätträknade på de 83 kilometerna som jag avverkade idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar