måndag 7 september 2009

Bockstensturen

Jag kom ner till Varberg i fredags vid 18-tiden och möttes av ett fruktansvärt oväder med storm och ösregn. Skulle det bli ytterligare ett lerigt långlopp? Man har ju fått en hel del träning i lera de senaste veckorna, så det kändes inte som ett hinder.
Efter anmälning och rekning av starten mm, så var det dags att krypa till sängs. Jag somnade nästan direkt av ljudet från ovädret utanför.
När frukosten som bestod av en rejäl pasta/tonfisksallad och några mackor var intagen så var det dags att värma upp lite och dra sig mot startområdet.
Benen kändes riktigt bra när jag stod på startlinjen och väntade på att få åka iväg. Hoppas bara att det håller i sig.
Efter en masterstart genom stan bar det av på lite mindre skogsvägar. Det märktes snabbt att det skulle bli tio väldigt blöta mil.
Det flöt på ganska bra för mig de första fem milen ungefär. Sen tappade jag bromsförmågan helt i bak p.g.a slitna belägg. Eftersom jag redan hade spänt ställskruven på handtaget till max blev jag tvungen att stanna och spänna vajern nere vid bromsen. Skall bli skönt att få skivbromsar till nästa år!
Även växlarna strulade en del för mig p.g.a de leriga förhållandena Men jag tror ändå inte att problemen påverkade min sluttid så mycket. Det är mest känslan, när grejerna inte funkar korrekt som kan va lite störande.
I helhet är jag ganska nöjd med loppet. Körde mycket på egen hand. Åkte in som 35:de man i elitklassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar