söndag 13 september 2009

Hallbyrundan 12/9

Sista deltävlingen i Västgötacupen avgjordes i Jönköping igår. Hörde att det var 250 stycken anmälda och därmed deltagarrekord.
I Maxiklassen var det bara Jag och Niklas Svantesson som körde för Kvänums IF. Niklas i H-30 och Jag i Elit.
Fick en ruskigt dålig start. Den sämsta sen Vista förra året. Det kändes som att alla var före mig in i första kurvan. Blev tvungen att lägga mig ute i gräskanten och trampa som en dåre för att kunna komma om så många som möjligt innan skogen. Med en puls nära max, lyckades jag komma ikapp några i min klass precis innan det första skogspartiet som bitvis såg ut som en bmx-bana. Riktigt kul parti!
Efter något varv gick startfältet isär en del och jag hamnade i en klunga på tre man. Tobias Arnekvist från Mjölby CK och Jesper Gustavsson från Hjo VK. Minns inte riktigt, men jag tror att vi tre körde ihop nästan hela tävlingen. En liten attack från Hjo-killen på slutet bara. Han gick i mål ca 10 sekunder före mig och Jag blev därför siste man i Elit-klassen. Tyvär... Men om jag hade varit trettio bast och kört i H-30 så hade jag vunnit :) Om två år kommer jag att kicka ass i H-30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar