lördag 26 september 2009

Focus Cross Race 2009





Idag har jag ägnat mig åt CX i Tidan. Fick en ruskigt dålig start och blev mer eller mindre stående i kö vid första hindret, som bestod av några pallar upplagda på ett antal bildäck och en liten kulle direkt efter. Det visade sig vara det enda hindret på banan vilket gynnade mig en hel del. Eftersom jag då aldrig behövde kliva av cykeln.
Efter några varv av hård körning började jag komma ganska långt upp i fältet och kände att jag var någorlunda med.
Benen kändes kvicka och jag trampade på i relativt jämnt och snabbt tempo hela tävlingen.
Gick i mål som segrare i MTB-klassen och kammade hem en check på 4000 bagare! Totalt hade jag inte speciellt många cyklister framför mig heller.
Imorgon blir det långpass på racern med LCK. Brorsan ska med också! Det var ett tag sedan som vi cyklade ihop, så det ska bli kul.
Tja!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar