måndag 28 september 2009

Sovmorgon

Efter lite förhandling med Jenny, eller förhandling var väl att ta i. Jag bad henne gå upp med Ebba så jag kunde få sova ut lite, eftersom jag är pappaledig. Ledig från att vara pappa alltså...eller?
Snäll som hon är så gick hon med på det och jag fick min välbehövda sömn. Riktigt gött! Det får bli fler gånger. Normalt sett så jobbar Jenny på ostlagret i stan men är nu sjukskriven p.g.a en fotbollskada. Ett ledband i knäet drogs ut en aning på henne, men hon lyckade få in bollen i mål iaf.
Det blir faktiskt en hel del skador i fotboll. Speciellt bland herrarna. De faller ju så oerhört lätt ibland.

Igår körde vi ett distanspass med LCK som planerat. Det var trevligt. Vi började med att åka till Grästorp via Örslösa och Tun där vi kämpade i en fruktansvärt hård motvind.
Väl framme i Grästorp stannade vi till på ett fik för en välförtjänt fika och jag såg fram emot en rejäl macka med massa goa grejer på.
Efter att ha låst fast cyklarna utanför med hjälp av våra hjälmar (det bor många ligister i Grästorp) gick vi in och insåg att det inte skulle bli någon rejäl macka med massa goa grejer på. Fick nöja oss med ett par torra bullar från Ica eller nåt och en kopp kaffe. Jaja, bättre än inget, eller? Jag hade som tur var med mig en banan.
Efter rasten åkte vi småvägar hemåt i medvind och det rullade riktigt lätt. Tommys cykel, som jag åkte på funkade kanon hela tiden och batteriet till växlarna räckte utan problem även detta passet.
Det blev en tur på närmare fyra timmar med trevligt sällskap, som alltid när man kör söndagspass med LCK.

Idag blir det förmodligen vila, även om jag är enormt sugen på att pröva mina nyinköpta terrängskor från Icebug :)

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar