lördag 12 juni 2010

Kvänumsmästerskapen i landsväg

Måste ju skriva lite om KIF-mästerskapet också som gick i onsdags.
Det var ett jättekul lopp med många attacker och försök till utbrytningar. När det var lite mer än ett varv kvar attackerade Johannes för fullt med Jansberger och en till på rullen. Ingen annan svarade i klungan och min plan blev att försöka åka ikapp ensam, men hindrades av Johannes kompis som åkte ikapp mig. Tyvärr hade jag inte krafter att komma ikapp utbrytartrion ensam så jag blev inhämtad av klungan ganska fort igen. Då var det bara att bevaka KIF-cyklisterna och satsa på att vinna klubbmästerskapet åtminstone, vilket är prestige nog.
När vi kom till målrakan fick jag ett kanonläge bakom två FCK-cyklister. Jag ställde mig upp och gav allt jag hade, kom förbi Falköpingsåkarna, men Tommy närmade sig farligt fort bakifrån. Sida vid sida passerade vi mållinjen, precis som förra året men med skillnaden att nu var mitt framhjul framför Tommys. Någon meter bakom Tommy kom även Skara-Johan i full fart.
Jag blev totalt fyra, men etta i klubbmästerskapet. Känns även väldigt bra att jag vann klungspurten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar