måndag 5 juli 2010

Ränneslättsturen

28 grader varmt och solsken!
Jag gillar när det är varmt och kände mig laddad när starten skulle gå. Benen svarade riktigt bra och jag var jättesugen på att göra ett bra lopp.
Efter några mil tyckte jag att tempot var för lågt i min klunga, iafsingeltrackspartierna och det fanns det rätt gott om. Så jag gick om klungan på ett lämpligt ställe och jagade framförvarande klunga. Jag kom ganska snabbt ikapp två cyklister och åkte med dem ett tag. En stund senare kom Börje och nån mer ikapp och anslöt sig till vår klunga. Börje var på hugget och trissade upp tempot ordentligt och gick ifrån efter några kilometer. Själv avvaktade jag lite i klungan och tänkte börja köra hårdare efter langningen. Mina ben var nämligen inte så kvicka längre.
Ca fyra mil in i loppet fick jag förmodligen vätskebrist eller nåt, jag blev fullkomligt tvärslut. Jag fick slita som en gris för att inte tappa klungan, men strax efter langningen körde jag omkull lite lätt i en backe och blev avhängd. Mil fem och sex var en stor plåga, men efter att ha fått i mig stora mängder vatten i en vätskedepå började jag känna mig piggare igen och kunde trampa i mål i hyfsat tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar