fredag 29 oktober 2010

CX i Lidköping

Det var cykelcross i Lidköping i helgen, om det är någon som har missat det.
Min plan var att deltaga både i lördagens och söndagens deltävling.
Vädret var typiskt höstväder med lite inslag av regn och banorna var typiska cykelcrossbanor med inslag av sandstränder.
Jag ställde upp i Superklassen båda dagarna. På lördagen gick det rätt bra och jag slutade på en niondeplats, några sekunder före Tommy Evaldsson. Söndagen hade jag bättre ben och var mer laddad, men när temperaturen låg på omkring två grader, regn och kraftig vind klarade inte mina handskar av att hålla händerna varma. Efter halva tävlingen var jag fullkomligt stelfrusen om händerna och droppen var när jag råkade köra in i en stolpe med ena handen. Det gjorde fruktansvärt ont och jag valde att bryta.
Jag kommer att köra ytterligare några deltävlingar i Svenska CX-cupen, men då med varmare handskar och fodrade underbyxor.

Lägger ut några bilder senare kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar