fredag 3 december 2010

Pro Tour De Evalds Etapp 5

Den absolut tuffaste etappen hittills! En riktig bergs-etapp.
Efter tre tjuvstarter kom vi till slut iväg. Jag tryckte på för fullt och skapade medsamma en lucka på hundra meter. Kanske inte enligt planen, men så blev det. Då är det ju lika bra att köra.
När jag kom in i första stigningen hade jag en bra lucka, men Tommy och framför allt Nickes ersättare Rune, visade snabbt att berg är deras pryl. De tog in rejält på mig och Rune var till och med förbi mig innan toppen. Det bör kanske nämnas att Rune hade -19 kg i handikapp tack vare sin höga ålder.
I utförslöpan gick jag om Rune igen och skapade ännu större lucka än jag hade innan stigningen. Trotts detta lyckades han ändå komma ikapp mig i stigning nummer två och tyvärr även passera. Tommy var också hyfsat nära att komma ikapp mig, men honom höll jag som tur var bakom mig hela etappen.
Först över linjen blev Rune. Själv fick jag nöja mig med en andraplats.

2 kommentarer:

  1. Ser redan fram emot nästa etapp! Då kan vi inte nöja oss med att vara två och trea! ok, du kan få behålla andraplatsen så switchar jag med Rune Hinault :-) Syns i möra...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, det blev änna så va...

    SvaraRadera