onsdag 19 januari 2011

Pro Tour de Evalds Etapp 8

Till en början var det Fredrik S, Nicke och jag som var i täten. Boonen hade problem med sin cykel och Chippo hade kört in i något vid starten.
Efter ett tag var jag ensam i täten av olika anledningar, vilket jag tyckte om och trampade på så hårt jag orkade utan att dra på mig för mycket syra.
Jag hade fått en liten lucka, men såg att någon tog in på mig. Trodde länge att det var brorsan som jagade, men det visade sig vara Chippo som hade fått rejäl fart på grejerna.
Till slut var han ikapp och förbi mig. Det var bara att lägga sig på rullen.
Chippo ångade på som ett lokomotiv på den platta etappen. Jag flög av rullen några gånger, men sista gången orkade jag inte komma ikapp igen så jag blev tio sekunder efter i mål.
Det blev mycket jämnt. Brorsan och Nicke hade tagit in ordentlig på oss de sista kilometerna och var knappt 18 sekunder efter i mål.
Boonen fick aldrig ordning på sin cykel och tvingades tyvärr bryta etappen. Han får således Nickes tid plus 30 sekunder.



Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar