söndag 1 maj 2011

1:a Majloppet

Efter att inte ha kunnat träna på över en vecka p.g.a. sjukdom hade jag väl inte direkt några höga mål idag. Men det visade sig att kroppen hade tagit mer stryk av öroninflammationen än jag hade trott. Redan på uppvärmningen kände jag att det skulle bli tufft att köra mina fyra varv.
Hur som helst fick jag en kanonstart och låg med i täten efter startloopen, men efter ett varv började jag känna mig väldigt konstig i bröstet. Jag drog ner på tempot men det hjälpte inte speciellt mycket. När det var dags för varvning mådde jag så pass dåligt att jag valde att kliva av.
Även om det alltid känns jättetråkigt att bryta en tävling tror jag ändå att det var ett bra val. 
Nu är det träning som gäller och jag ställer in siktet på nästa tävling som är Långa Billingeracet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar