fredag 6 januari 2012

Vinterserien i Trollhättan

Idag var vi i Trollhättan och sprang en deltävling i vinterserien. Banan mätte 11.89 kilometer och bestod till 100 procen av asfalt och två rejäla stigningar.
Vi kom överens om att skamgränsen för mig och Fredda skulle vara 50 minuter. Det lät rimligt.
Starten gick och de första kilometerna kändes väldigt bra. Även den första stigningen gick lätt. Jag var med i en mindre grupp med tre man och till en början låg jag gärna som tvåa i gruppen för att inte förhasta mig. Men när det började gå utför gick det så lätt att jag gick fram och ökade farten en aning. Vi hade bra samarbete i gruppen och drog växelvis hela vägen.
När det endast återstod en mindre klättring upp till mål tvingades jag att släppa klungan och springa själv in i mål på tiden 49.45. Ingen tid att skryta med, men med tanke på vart jag befinner mig i min träningsperiod och hur lätt loppet gick så är jag väldigt nöjd.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar