söndag 4 mars 2012

Skoöverdrag jag rekommenderar!

Ända sedan jag förfrös mina fötter ganska rejält för några år sedan har mina fötter blivit enormt känsliga för kyla och det har verkligen varit ett problem på vintrarna. Har testat diverse olika skoöverdrag, men alla har vari ungefär lika. När termometern har stått på minussidan så har det inte gått mer än någon timme innan fötterna börjat domna bort.
Vinterskor har jag givetvis också testat, självklart också i kombination med skoöverdrag. Men det har ändå inte varit tillräckligt för att hålla mina fötter varma ett helt distanspass.

Idag testade jag Gore´s värstingvariant som jag köpte för nån vecka sedan. Under hade jag vanliga sommarskor och temperaturen låg omkring noll. Tillräckligt kallt för att jag skulle frysa ordentligt om fötterna i billigare skoöverdrag.
För det första var skoöverdragen från Gore väldigt smidiga att trä på tack vare att det gick att öppna upp väldigt mycket baktill. Och för det andra så fyllde skoöverdraget sin funktion alldeles utmärkt. Nämligen att hålla mina fötter varma under hela träningspasset.

GORE-TEX, Race Power Thermo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar