söndag 10 mars 2013

Klassisk sprint och backintervaller

Jag trodde jag hade kört säsongens sista skidpass för några veckor sedan. Men igår blev det ändrade planer och jag anmälde mig till Lidköpingsmästerskapen i klassisk sprint.
Solen sken, men luften var precis iskall och det blåste hårt vid startområdet i Råda. Redan vid anmälningen var mina händer stelfrusna och jag blev tvungen att sätta mig i bilen och värma händerna för att ens kunna sätta fast nummerlappen. 
Först var det kvalhit sen kvartsfinal och där slutade det för mig. Tråkigt att åka ut redan i kvarten, men det var helt enkelt för tufft motstånd för en cyklist. Jag kan också räkna upp hur många saker som helst att skylla på, men man vill ju inte vara en dålig förlorare ;)

Laddad som aldrig förr

Inte helt optimerad stakteknik, men jag tar i alla fall i

Här står halva min fanclub och hejar


När jag kom hem hade jag för mycket energi kvar så jag hoppade upp på cykeln och körde backintervaller.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar