söndag 16 maj 2010

Långa Billingeracet


Då var första långloppet för i år avklarat. Jag är ganska nöjd med min insats och det känns som att formen börjar komma tillbaka så smått. Tyvärr blev jag avhängd från en snabb klunga efter några mil och blev tvungen att köra ensam i ca en och en halv timme. Det funkar jättebra att åka själv i skogen, men på vägarna är det lite värre. När det var ungefär en mil kvar kom brorsan och en trött klunga ikapp mig och jag fick några minuters draghjälp innan klungan sprack upp och var och en cyklade för sig med ett tiotal meters mellanrum. Min sluttid blev 3.48 nånting och ledde till en 30de plats i H-elit. Jag vet inte riktigt hur det gick i våran individuella PTDE-tävling, men det var iaf riktigt bra kämpat av min lagkamrat Rickard Johansson som fullföljde tävlingen trots att han bröt näsbenet i en vurpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar