måndag 31 maj 2010

Västgötacup i Mölndal

Igår var vi och körde Västgötacup i Mölndal. En av Sverigen största XC-cup. Vi var fem stycken från KIF som deltog. Alla i olika klasser. Tobbes Lisa och Skara-Johan fick var sin seger medan Nicklas Kjellander, Tobbe och Jag själv valde att bryta av olika anledningar. Tobbe valde iof inte att bryta själv eftersom det var cykeln som strulade. Synd, för han körde snabbare än någonsin.
Jag och Nicklas bröt p.g.a ryggont, vilket jag inte har haft problem med på länge. Tappade motivationen helt enkelt. Det var ett jättelitet startfält och jag hamnade ganska snabbt långt bak i en stor lucka. Såg ingen varken framför eller bakom mig plus att all publik hade åkt hem eftersom Maxiklassen kör sist på dagen. Så det blev ganska ensamt och tråkigt i skogen. Då är det tyvärr ganska lätt att bryta när inte kroppen känns helt hundra.
Har lite funderingar på att gå ner ett snäpp och köra senior istället. Tror att jag kommer att ha roligare där. Det var det iaf när jag körde där sist.

2 kommentarer:

  1. Det sista kan nog vara förståndigt.....man får nog upp motivationen bättre om man slipper ligga och borra längst bak hela tiden. För övrigt så var det jävla sköj med LVG-tävling :D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är säker på att jag platsar bättre i seniorklassen. Det är bra träning att köra i elit, men man ska ju ha kul också.

    SvaraRadera