tisdag 2 november 2010

Pro Tour De Evalds Etapp 1 (Prolog)

Eftersom jag var sjuk när prologen kördes i torsdags fick jag dispens och gjorde den idag istället.
Med alldeles för lite sömn två nätter i rad hade jag planer på att vänta ytterligare en dag, men benen kändes bra och det är skönt att få det överstökat. Så jag bestämde mig för att köra.
Mina två främsta konkurrenter ansåg jag vara Tommy och F.Sääw, de hade kört på ruskigt bra tider. Tommy hade t.o.m kapat mitt rekord från förra året. Fast det hjälpte inte. När jag gick i mål på prologen idag hade jag ca 10 sekunder till godo och tog därmed den gula ledartröjan.
Jag har en känsla av att touren kommer att bli jämn i år också.
Nu gäller det bara att hålla sig frisk hela vintern. De övriga etapperna måste köras på angiven tid.

Läs mer här: www.kvanumsif.nu

3 kommentarer: