torsdag 4 november 2010

Pro Tour De Evalds Etapp 2

32 kilometer skulle avverkas på dagens etapp och till en början körde vi samlade i en klunga. Efter några kilometer började Kroon att komma lite på efterkälken och ytterligare några kilometer senare tappade även Tommy. Bakom mig var det nu bara F.Saaw och F.Evaldsson kvar. När det var ca två kilometer kvar till spurtpriset gjorde jag en tempoökning och en lucka skapades. Benen svarade bra och jag ökade lite till. Då kände jag att jag hade stor chans att ta både spurtpriset och eventuellt även etappsegern.
Luckan blev allt större och min utbrytning höll hela vägen in i mål!

Bilden ovanför visar startfältet i grupp två, som Nicke vann utan större problem.
Nu kommer det nog att ske en del omkastningar mellan grupperna efter kvällens resultat.
Published with Blogger-droid v1.6.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar