lördag 13 november 2010

Snöiga löpspår

När det inte blev någon tävling i Kumla idag så visste jag inte riktigt om jag ville cykla eller springa på dagens träning. Jag visste inte ens om jag skulle köra länge, hårt, lätt eller kort.
Normalt sett har jag planerat ganska långt i förväg hur min träning ska se ut, men när det blir en ändring, som i det här fallet, kan jag ibland få lite beslutsångest.
Det regnade en del och temperaturen låg på +4 grader. Kanske inte det trevligaste vädret att cykla i och det tyckte inte brorsan heller som valde att köra ett långpass på trainern.
Till slut bestämde jag mig för att springa och dagsformen skulle få avgöra hur länge och hårt.
Jag hämtade upp Jimmy som var sugen på att springa, trots att han precis hade kommit hem från ett pass på cykeln. Vi åkte till Råda och sprang ett varv på milen. Det var snöigt och slaskigt på löpspåret och regnet höll i sig hela varvet. Sådant underlag är ganksa krävande att springa i så vi nöjde oss med ett varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar