söndag 30 oktober 2011

Stockholm Cyclo Cross

Vi var fem från klubben som åte iväg, fem som startade, men bara två som gick i mål.
Det började redan på uppvärmningen när Johannes gick i backen ganska rejält. Han startade ändå, men hade såna smärtor i kroppen att han blev tvungen att bryta efter fem min.
Nästa man som gick av var Jberger. Kommer inte riktigt ihåg varför.
Nu var vi bara tre stycken från KIF kvar på banan. Jag låg några sekunder bakom Karl, som i sin tur låg några sekunder bakom Johan.
För varje varv som gick tog jag in på Karl (även om han hävdar något annat) och tanken var att komma ikapp honom lagom till de två sista varven. Då kunde vi hjälpas åt på slutet.
Men så blev det inte. För med ca tre eller fyra varv kvar vurpade Karl i en hal kullerstenskurva och blev liggande mitt på banan mer eller mindre avsvimmad. Även han fick alltså bryta tävlingen.
Det kändes som att jag var en av få som höll mig på hjulen hela loppet.

Om man bortser från mina skadade lagkamrater så var det en riktigt kul tävling som passade mig bra. Gick i mål på en placering någonstans mellan 20 och 30. Vet inte riktigt eftersom dom hade problem med räkningen av någon anledning. I vilket fall som helst så är jag nöjd med min insats även om jag kunde ha tagit i lite mer från början.

1 kommentar:

  1. Bra kört och kul att det var någon av oss som fick till det! Du blir farlig till SM i mitten November!

    SvaraRadera