onsdag 19 augusti 2009

Klubbmästerskap

Då var två klubbmästerskap avklarade för Lidköping CK.
Det började med ett MTB-Tempo i måndags som jag vann! Mina största kunkurenter ansåg jag vara min bror och Jansberger. Oturligt nog så föll brorsan inne i skogen och tappade ett antal sekunder och slutade på en tredje plats, ca 15 sek efter Jansberger. Bra kört ändå!
Själv hade jag skapligt flyt genom hela banan.

Dagens KM bestod av Tempo på landsväg. Min sämsta gren när det gäller cykling. Som tur var så skulle vi bara köra 16 km.
Jag lyckades hushålla med krafterna ganska bra och benen stumnade aldrig nämnvärt. Det var en ganska behaglig färd faktiskt. Det var väl också därför som tiden inte räkte så långt... Kom väl någonstans i mitten, men är ändå nöjd med min insats.

Nästa vecka blir det KM i XC och linje. Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar