söndag 9 augusti 2009

Trevligt pass på kullen

Kinnekulles cykelled, eller vandringsled om man så vill, är en av få ställen som jag inte ledsnar att köra på. Det har blivit väldigt många varv där de senaste två åren och det är nästan lika kul varje gång. Allt ifrån iskall snöstorm till brännande hetta, från lervälling till torrsprickor.
Oftast cyklar jag ensam eller med KIF. Fast idag var det Skövde CK som jag skulle åka ett varv med.
Kl 10:00 stod jag, Fredrik och Cirre redo trampa iväg från Jerneklev när vi kommer på att det var kl 11:00 vi hade bestämt. Vi fick helt enkelt cykla en liten runda för att få tiden att gå.
När klockan väl var dags kom det tre bilar och en minibuss med cyklister från Skövde. Det var Skövdecyklister högt och lågt i Jerneklev! Kul!
Vi bestämde att åka i någorlunda samlad trupp, eftersom inte alla hittade runt. De har tydligen ett eget berg som heter Billingen där dom brukar träna.
Det blev ett kul pass i lagom distanstempo. Allt funkade bra. Det var bara min klinga, kasset och kedja som gjorde sig påminda om att de bör bytas. Grejerna slits ju så förbannat när man både tävlar och tränar på samma cykel. Brorsan verkade ha samma problem, fast han hade sin tävlingshoj. Men kolfibret höll iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar