torsdag 27 augusti 2009

Mer KM

Då var även klubbmästerskapen i XC och linje avklarade för LCK.
XC-loppet gick i måndags och jag rullade dit med väldigt tunga ben. Hade inte återhämtat mig speciellt mycket sen Mösseberg dagen innan.
Banan var ungefär samma som förra året fast åt andra hållet. Jag pratar alltså om banan i Filsbäck. (En av mina intervallbanor). En väldigt lättåkt och snabb bana.
Starten skulle gå 18:30 och jag trodde att Jansberger skulle bli min enda konkurrent av de startande. Men ca en sekund i halv sju kom Tommy flåsandes på sin Epic. Honom ser jag defenetivt som en konkurrent på denna typen av tävlingar och banor.
Starten gick och Jansberger pinnade på rejält på den kilometerlånga skogsvägen, tätt följd av mig och nån mer. När avfarten till stigen närmade sig la jag mig i så bra position som möjligt för att vara först in i skogen. Bakom mig hörde jag Tommy be folk att akta på sig och han kom in i skogen som nummer två före Jansberger.
Jag trampade på riktigt hårt för att skaka av så många som möjligt så fort som möjligt och redan innan första varvet så hade jag och Tommy en lucka på ca 20 sekunder. Vi slog av på farten och cyklade de två resterande varven lugnt och försiktigt. Det slutade med en spurtuppgörelse som jag vann med några centimeter.

Linjeloppet körde vi i onsdags på Kinnekulle. Exakt samma bana som förra året.
Min tanke där var att åka som en dåre. Utbrytningar och attacker!
I en av mina attacker fick jag med mig två icke-lck:are som såg starka ut. Detta kan bli nåt, tänkte jag och körde som en idiot. Med hög fart och korta förningar blev luckan större och större. Men när vi kom ner i medvindspartiet hände något och farten blev alldeles för låg. Vi blev inhämtade i backen vid varvningen. Tydligen hade Jansberger jagat oss så hårt att han spydde. Hehe!
På det resterande och sista varvet hände det inte lika mycket. Ett och annat ryck från min sida, men inget jag kunde göra något av.
Blev rejält stum i benen sista gången i backen och orkade tyvärr inte vara med och spurta om vinsten. Ångrar att jag inte gjorde ett sista försök i backen iaf. För det såg inte ut att gå fort över mållinjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar